vrijdag 22 oktober 2010

workshop taart decoreren


Het was een crafty week voor Manzanita. Woensdag een taart decoratie workshop bij Sugarlicious. En gisteravond breien en cocktails maken in De Nieuwe Anita. Maar daarover meer in een volgende blogpost.
Mijn zelf gedecoreerde taart ligt nu in de vriezer en komt er over een kleine maand  pas weer uit, want dan vier ik mijn verjaardag. Ben zo benieuwd hoe die smaakt! Het was in ieder geval al een feest om 'm te decoreren.
Ik moest even goed nadenken over de decoratie, wilde eerst met een natuur thema (libellen, vogels en blaadjes) aan de slag gaan. Maar heb toch voor girly gekozen. En voor wat zachtere en mindere  versiersels dan bij de cupcakes van vorige week. Less is more.


De sterren, hak en oranje buitenlaag zijn van marsepein. De binnenkant bestaat uit drie lagen biscuit/kapels met daartussen lagen buttercream en een beetje kersenjam....mmm. Ik vond het best lastig om de taart in drieën te snijden met een speciaal zaagje. En vervolgens de oranje laag marsepein mooi egaal uit te rollen en 'm dan zonder scheuren mooi strak om de taart te krijgen. Maar ben erg trots hoe mooi de taart eruit ziet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten