zaterdag 6 november 2010

holtkamp verklapt zijn geheimen

Cees Holtkamp, de beroemdste banketbakker van Amsterdam, is al acht jaar met pensioen maar doet nog altijd niets liever dan koekjes, soezen en garnalencroquetten. In zijn nieuwe boek onthult hij al zijn geheimen en probeert hij de tegelijk de liefde voor zijn vak over te brengen.
Het boek De Banketbakker met maar liefst 300 recepten is vooral bedoeld voor thuis. " Ik heb alles in mijn eigen keukentje gemaakt. Je hebt geen dure machines nodig en alle ingrediënten zijn verkrijgbaar bij de supermarkt. En voor wie wil zien hoe het allemaal moet, bekijkt de filmpjes op www.foodtube.nl'.
Holtkamp  hoopt dat mensen thuis weer gaan bakken. Hij geeft in het boek zijn geheimen prijs inclusief het recept van de beroemde garnalencroquetten. En geeft tips aan de liefhebber. Zoals deze: als ik botercrème maak, blaak ik met een haarföhn langs de mengkom. Probeer het maar eens, de crème wordt veel luchtiger" (bron: het Parool).

Dit boek staat op mijn verlanglijstje voor in mijn schoen of sok! Ik kom nog geen leuk plaatje van het boek vinden. Maar deze foto is van de eerste verjaardagstaart van mijn dochter. Holtkamp natuurlijk!

2 opmerkingen:

  1. Lieve Manzanita,

    Dit weekend de dadeltaart van Bagels&Beans (http://www.bagelsbeans.nl/recepten.shtml) nagemaakt. Maar vond het een bit too much butter en to be honest vond ik em vies. Heb jij leuke en lekkere recepttips voor taarten met dadels?

    Ik ben dol op je site! Wat maak je prachtige foto's!

    Coco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Coco,
    Ik vind dadels eigenlijk iets te zoet. Dus ik eet ze gevuld met roomkaas met evt gewikkeld in plakjeuitgebakken ontbijtspek. Heerlijk vind ik de combinatie van romige kaas, zout spek en de zoete dadel.
    Ik kwam al zoekende op internet dit recept wat me wel lekker lijkt:http://www.ah.nl/recepten/recept?id=294298&rq=dadels&dishType=gebak
    Laten we t samen uitproberen!
    x manzanita

    BeantwoordenVerwijderen