dinsdag 28 september 2010

Amerikaanse pannekoekjes

De tijd nemen voor een (zondags) ontbijt is heerlijk. Bovendien is het voor mij een leuke familietraditie die ik graag aan mijn dochter Lucy door wil geven.
Afgelopen zondag heb ik Amerikaanse pannekoekjes gebakken. Op de foto zien ze er een beetje kaal  uit maar ik heb ze met Nutella en rozenbotteljam en poedersuiker geserveerd. Voor een gezondere variant serveer ik ze met mayple syrup en lekkere fruitsalade.
Meng 150 gram zelfrijzend bakmeel, 1 zakje vanillesuiker en een mespunt zout. Maak in het midden een kuiltje. Klop in een andere kom 2 eieren los met 200 ml karnemelk. Giet het eimengel in het kuiltje en mix het met een garde tot een dik beslag. Verwarm een klontje boter in de koekenpan en bak kleine pannekoekjes (ca. 2 eetlepels beslag per pannekoekje).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten